-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)
-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:42289 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:27

مسلم است كه تمام كارهاي خداوند از روي حكمت است فلسفه و حكمت خلقت حضرت عيسي (ع) بدون پدر چه بوده است ؟
قرآن مجيد فلسفه خلقت بدون پدر حضرت عيسي ( ع ) را چنين بيان مي نمايد : ( ( قال ربك هوعلي هين ولنجعله آيه للناس ورحمه منا× پروردگارت فرمود : اين كار بر ما آسان است تا او را نشانه اي براي مردم و رحمتي از سوي خود قرار دهيم ) ) . توضيح آنكه خداوند هر پيامبري را براي اثبات نبوتش به سلاح اعجاز مجهز مي سازد تا جهانيان به روشني صداقت او را در ارتباط با مبدا آفرينش و عالم غيب دريابند و بدو ايمان آورند .گاه حكمت چنين اقتضا مي كند كه اين آيت و نشانه را پيش از دعوي نبوت آشكار سازد تا توجه همگان به سوي نبي و امر خطير نبوتش جلب گردد و زمينه هاي لازم رواني و فكري براي پذيرش دعوت حق فراهم گردد .اين مطلب به گونه هاي مختلف نسبت به برخي از انبيا - عليهم السلام - رخ داده است × چنان كه مقارن ميلاد پربركت پيامبر اكرم ( ص ) حوادث عظيمي مانند خشك شدن درياچه ساوه كه مظهر بت پرستي بود و شكستن كنگره هاي طاق كسري كه بزرگ ترين مظهر قدرت طاغوتي زمان بود و حوادث ديگري رخ نمود كه ظهور مردي بت شكن و طاغوت برانداز را نويد مي داد .اين گونه معجزات را در اصطلاح ( ( ارهاص ) ) مي نامند .خلقت حضرت عيسي ( ع ) بدين سان يكي از مصداق هاي بارز ارهاص است چه به دنبال خود همه افكار را به سوي مريم جلب نمود و آن مقدمه بود تا عيسي ( ع ) در گهواره به سخن آيد و درمقام دفاع از مادر نبوت خويش را اعلام دارد : ( ( فاشارت اليه قالوا كيف نكلم من كان في المهد صبيا قال : اني عبدالله آتاني الكتاب ) ) . ;

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.